SOC baterií

Je zarážející, že instalační firmy vydávají hodnotu SOC (State of Charge)  baterií za údaj, který udává hodnotu uložené energie v LFP bateriích - pominu, že žádný monitoring (vyjma ALPHA ESS) neuvádí hodnotu elektrické práce (kWh) uložené v bateriích.
Asi bude pro mnohé překvápko, že SOC baterií má několik definic ... a dokonce si někteří dodavatelé (i klienti) myslí, že by jim neměla být upírána možnost nastavování nabíjecích a vybíjecích proudů s tím, že záruky bude dál držet výrobce baterie.

... zcela záměrně ponechám plné znění článku o SOC, aby čtenář pochopil, že to co si doposud o SOC myslel je na hony vzdáleno jeho mylnému dojmu. Dalším důvodem proč je článěk v plné verzi je vysvětlení skutečnosti, že výrobce baterií, které jsou zapojeny měnič+baterie (bez EMS) nemůže poskytovat záruky na baterie 10 let bez výjimek, kliček a dodatků.

Algoritmus (nikoliv údaj o stavu uložené energie) SOC (state of charge) byl a je vždy jednou z klíčových technologií pro vývoj a aplikaci BMS.  Proto jsou technické články pojednávající o algoritmech SOC velmi časté a vysoká přesnost odhadu SOC v podnicích je často vrcholem publicity.  Podrobná vysvětlení a definice SOC se však často neuvažují, což vede k významnému snížení referenční hodnoty výsledků algoritmu SOC.  Je zřejmé, že pokud je pojem SOC vágní, jak může dojít k přesnému SOC?  Autor proto doufá, že bude analyzovat hodnotu SOC v několika dimenzích a účinek těchto hodnot SOC prostřednictvím tohoto článku.

Zhruba řečeno, SOC = Zbývající kapacita / jmenovitá kapacita a pro přesné vyjádření významu SOC je nutné přesněji definovat jmenovatele výpočtu-celková kapacita (celková kapacita) a čitatel-zbytková kapacita (zbytková kapacita).  Následuje definice SOC pro některé společnosti a organizace:

(1) United States Advanced Battery Association (USABC) definuje SOC ve své „Příručce pro experiment s bateriemi elektrických vozidel“ jako: poměr zbývajícího výkonu baterie k jmenovitému výkonu (Ah) za stejných podmínek při určité rychlosti vybíjení .

(2) Korejská společnost Kia Motors Corporation definuje SOC jako: SOC = zbývající dostupná energie / celková dostupná energie (Wh).

(3) Elektrické vozidlo EV Plus společnosti Honda Corporation of Japan definuje SOC jako: SOC = zbývající výkon / (jmenovitý útlum výkonu a výkonu); zbývající výkon (Ah) = jmenovitý výkon síťového výboje - samovybíjení - teplotně kompenzovaný výkon .

Primární obtížností algoritmu SOC je definovat jmenovitou kapacitu a zbývající kapacitu pro různé „funkční požadavky“. Současně, jakmile jsou tyto dva parametry pozorovány z různých pohledů dimenzí povahy, teploty a životnosti baterie, mohou být vypočteny jinak.
Hodnota SOC.  Nejprve definujte, co je „funkční požadavek“.  Pro výpočet hodnoty SOC systému bateriových zdrojů existuje několik funkčních modelů, které užívají hodnotu SOC jako vstupní parametr. Různé funkční moduly mají rozdílné  požadavky na stanovení hodnoty SOC.  „Funkční požadavky“ lze zhruba rozdělit do tří kategorií:

1. Požadavky na uživatelské reference:

První kategorie je nejběžnější poptávka, to znamená, že uživatelé musí vyhodnotit zbývající dostupnou energii bateriového systému, aby se rozhodli, jak produkt používat.  Proto je uživatel znepokojen "neodpovídajcím" vztahem SOC s dojezdovou vzdáleností nebo dobou využití.

2. Referenční požadavky na strategii řízení vozidla:

Druhou kategorií je hodnota SOC, na kterou musí strategie řízení vozidla odkazovat, aby bylo možné řídit strategii řízení.  Hybridní vozidla musí zejména vždy kontrolovat hodnotu SOC ve vhodné oblasti, aby dosáhla úspory energie a snížení emisí (SOC nemůže být příliš vysoká, aby bylo zajištěno co největší zpětné získání brzdné energie) a ke zlepšení výkonu (SOC nemůže být příliš nízká, aby zajistila zrychlení. Vysoký výkon), zlepšit energetickou účinnost (udržovat provoz v rozsahu SOC s nízkým vnitřním odporem) a prodloužit životnost baterie (udržovat dlouhodobý provoz s mělkým nabíjením a mělkým vybitím).  Řidič vozidla se proto více zajímá o vztah SOC mezi výkonovými charakteristikami a útlumem života.

3. Referenční požadavky na algoritmy správy baterie:

Třetí kategorií je hodnota SOC, na kterou je třeba v algoritmu správy baterií odkazovat. Protože systém bateriových zdrojů bude přecházet ze stavu BOL (Beginning of Life - během životnosti baterie kapacita klesá ve srovnání s kapacitou na „začátku životnosti“ (BOL). Proto lze k kapacitě C přidat index, který specifikuje stárnutí baterie) do stavu EOL (End of Life - konec životnosti baterie je přesně ten - okamžik, kdy baterie dosáhne konce své užitečnosti a / nebo životnosti a již nebude moci pracovat téměř na špičkové kapacitě, kterou jste kdysi užívali) s použitím a policováním, musí BMS řídit celý životní cyklus baterie SYSTÉM.  Algoritmus správy baterie se proto více zajímá o interní měřítko, aby algoritmus mohl najít ekvivalentní vztah SOC v jakémkoli stavu mezi BOL a EOL.  Je to podobné jako s použitím modelu časové hodnoty ve strojírenské ekonomii k výpočtu finančních prostředků v různých fázích pomocí algoritmů diskontní sazby pro převod nebo srovnání.

Je vidět, že aby byly splněny referenční požadavky různých „funkčních modulů“ pro hodnoty SOC, musí být význam hodnot SOC různorodější a výstup hodnot SOC různými funkcemi musí být přesnější.  Dále musíme diskutovat, od kterých dimenzí definovat hodnotu SOC.

1. Úroveň kapacity

Při provádění výpočtů integrace kapacity můžeme zvolit jednotku ampérhodin (Ah) podle zákona zachování náboje, nebo zvolit jednotku watthodin (Wh) podle zákona zachování energie.  Jak je znázorněno na obrázku níže, vezměte kapacitu C jako osu X a napětí V jako osu Y.  Bod na ose X, kde výboj 1C končí při různých teplotách, je kapacita baterie (mAh) při aktuální teplotě a oblast tvořená každou vybíjející křivkou a osami X a Y je energie baterie (wh) při aktuálním teplota.  Z obrázku je patrné, že platforma napětí baterie v prostředí s nízkou teplotou výrazně klesá, takže i když celková ztráta energie není při nízkých teplotách zřejmá, celková energie se výrazně sníží.  Proto, když se hodnota SOC používá k měření životnosti baterie, je zjevně vhodnější k její charakterizaci použít dimenzi energie (Wh).  Příklad: Pokud se vypočítá dimenze spotřeby energie (Ah), nastane situace, kdy 100% až 50% procesu bude více než 50% až 0% uvolněné energie (wh), a uživatel proto může také většinu výdrže baterie. Optimistické úsudky vedly k ukotvení v polovině cesty.  Toto je první dimenze, kterou je třeba vzít v úvahu při definování povahy kapacity.

2. Dimenze teplotního stavu

Než budeme diskutovat o teplotní dimenzi, musíme nejprve pochopit dopad změn teploty na změny v elektřině.  Abychom usnadnili porozumění a představivost, navrhl jsem geometrický model pro popis stavu baterie.  Jak je znázorněno na obrázku níže: Jedná se o model 60Ah baterie.  Úsečka je aktuální (A) a souřadnice je čas (S).  Proto oblast ohraničená X = 60 (A) a Y = 3600 (S) společně s souřadnou osou je výkon baterie 60 (Ah).  Poté použijte aktuální integrální výpočet k výpočtu hodnoty SOC na základě tohoto jednoduchého modelu, SOC = S2 / (S1 + S2).

Dále provedeme experiment, který se může spoléhat pouze na představivost.  Předpokládejme, že jedna baterie A má kapacitu 60 Ah, když je plně nabitá v prostředí s teplotou 25 ° C; plně ji nabijte při teplotě 25 ° C, poté ji plně uložte při teplotě 0 ° C a poté ji odvzdušněte, celkem je vybito 50 Ah.  Pak si prosím představte: pokud je baterie A nastavena na 50% SOC při 25 ° C (to znamená, že zbývající kapacita je 30 Ah), je umístěna na 0 ° C a zcela odložena a vyprázdněna.  Jakou kapacitu lze uvolnit?  Navrhuji, abyste se nedívali dále, ale odhadujte pomocí své fantazie.

Za normálních okolností můžeme spekulovat o následujících situacích.  A pravděpodobně věří, že 60Ah baterie může uvolnit 30Ah, když je SOC 50%, to znamená, že teplota nemá žádný vliv na výkon.  Pravděpodobně si B myslí, že výkon baterie při 0 ° C poklesl na 50 Ah, zatímco počáteční zbývající 30 Ah, takže stále může uvolnit 20 Ah.  Je odvozeno, že C si myslí, že výkon a teplota baterie mají poměrný poměr změn a poměr mezi 0 ° C a 25 ° C v plně nabitém stavu je 5: 6 a při současném stavu 50% je množství elektřina, kterou lze vybít, je 25 Ah kvůli zachování tohoto poměru.  Který z výše uvedených tří dohadů je podle vás správný?  Odpovím prostřednictvím experimentů.

K testování vztahu mezi teplotou a výkonem jsem použil leteckou baterii LFP8000 (mAh).  Bylo vybráno 6 baterií vyrobených ve stejné dávce a kapacita je přibližně 8500 mAh ve stavu BOL (25 ° C).  Upravte SOC těchto 6 baterií ve čtyřech stavech při pokojové teplotě, a to 100%, 100%, 75%, 50%, 50%, 25% (aby byla zajištěna platnost testu, plán testu je na 100% a 50% V těchto dvou klíčových stavech jsou dvě baterie navrženy pro snadnou referenci a odolnost proti chybám).  Poté je vložte do šesti teplotních prostředí -5 ° C, 5 ° C, 15 ° C, 25 ° C, 35 ° C a 45 ° C, poté je vybijte a zaznamenejte vybitou elektřinu.

Výsledky testu zakreslete jako graf (níže).  Z obrázku je patrné, že s výjimkou 35 ° C lze vztah mezi změnou teploty a výkonu najít v jiných teplotních prostředích, tj. Vybitý výkon baterie = jmenovitý výkon * SOC * teplotní koeficient.  Předběžně prokázat závěr hypotézy C.  „Abnormalita“ při 35 ° C byla něco, co jsem před testem nikdy nečekal.

Díky další analýze testovacích dat je možné vidět, že bez ohledu na to, v jakém stavu je baterie SOC, kapacita vybíjení baterie při 35 ° C bude mít vždy nárůst o přibližně 400 mAh ve srovnání s 25 ° C, což vede k jevu že čím nižší je SOC, tím vyšší je poměr teplotních koeficientů.

Z toho jsem navrhl další experiment.  V testu byla použita letecká kosmická baterie LFP 60 (Ah), která byla plně nabitá při 25 ° C (skutečná kapacita byla stanovena na 64,8 Ah), a poté byla plně skladována při 0 ° C a poté vybita na 25 Ah a poté plně teplota místnosti 25 ° C a poté se baterie vyprázdnila. Celkem bylo uvolněno 39,5 Ah.  Test ukazuje, že celkový výkon baterie nebyl významně snížen kvůli skutečnosti, že baterie byla ponechána a vybita v prostředí s nízkou teplotou, to znamená, že změny teploty mohou změnit aktuální dostupný výkon, což způsobí část energie, která má být „zmrazena“, ale celkový výkon zůstává nezměněn.  Proto můžeme dále optimalizovat model počáteční geometrie baterie a přidat do modelu vliv teploty na kapacitu a získat následující verzi V2.0.  (Je třeba poznamenat, že konstrukce geometrického modelu spočívá v získávání vnějších charakteristik baterie pomocí experimentů za účelem nalezení jednoduchého, ale ne nutně přesného matematického vztahu mezi teplotou a výkonem. Pokud začnete z modelování chemických reakcí, můžete použijte model modelu Nernst. S ohledem na výpočetní výkon systému správy baterie a požadavky na přesnost pro hodnotu SOC může geometrický model lépe vyhovět požadavkům skutečného algoritmu.)

Prostřednictvím tohoto modelu vidíme, že pokud je SOC vyhodnocován na základě dostupného výkonu při 25 ° C, SOC = (S2 + f2) / (S1 + S2 + f1 + f2).

Pokud je SOC vyhodnocen na základě dostupného výkonu při teplotě v reálném čase, pak SOC = S2 / (S1 + S2 + f1 + f2).  Je zřejmé, že musíme zvolit různé definice podle různých „funkčních požadavků“.  V tomto článku budeme pokračovat v diskusi o dalších dimenzích, které je třeba vzít v úvahu.

3. Rozměry stavu životnosti baterie

Životnost baterie se během používání bude postupně snižovat. Mechanismus rozpadu je způsoben hlavně zhroucením krystalů materiálu pozitivní a negativní elektrody a pasivací elektrod, což má za následek ztrátu účinných iontů lithia.  Celková energie se také přiblíží od BOL (začátek života) k EOL (konec života).  Při výpočtu SOC je proto nutné zvážit, zda použít celkovou kapacitu v době BOL nebo skutečnou celkovou kapacitu za současného života.  V zájmu dalšího zdokonalení modelu algoritmu lze na základě modelu V2.0 zvýšit dopad životnosti baterie na kapacitu.  Rozšiřte rovinný model na trojrozměrný model (jak je znázorněno na obrázku níže) a nově přidaná souřadnice osy Z představuje počet cyklů baterie.  Model může snížit promítnutou plochu výkonového modelu v rovinách os X a Y podle akumulace cyklů baterie, to znamená, že představuje útlum kapacity baterie s počtem cyklů.  V praktických aplikacích samozřejmě počet cyklů baterie přímo neodpovídá celkovému výkonu. Útlum energie baterie souvisí s faktory, jako je rychlost nabíjení a vybíjení C, hloubka vybíjení DOD, teplota použití a teplota police při používání baterie.

K vyřešení tohoto problému je nejprve nutné najít vztah mezi počtem cyklů baterie a útlumem výkonu pod konkrétním měřítkem pomocí experimentů s bateriemi.  Například: charakteristiky útlumu výkonu založené na cyklu nabíjení a vybíjení 70% DOD, 25 ° C a rychlosti 1 ° C.  Poté změňte pouze jeden z jednotlivých faktorů, které chcete otestovat (jak ukazuje následující tabulka):

Prostřednictvím experimentu lze získat křivku poklesu energie baterie (jak je znázorněno na následujícím obrázku), a tedy vliv teplotního faktoru na vztah mezi celkovým výkonem a počtem cyklů (vyřešen Arrheniovou rovnicí).  Poté může BMS integrovat ovlivňující faktor a proud v reálném čase do skutečných pracovních podmínek, čímž převede skutečný počet cyklů na počet cyklů pod konkrétní referencí.  Pro nepřesnost samotného ovlivňujícího faktoru a kumulativní chybu způsobenou integračním procesem lze provést nezbytné opravy prostřednictvím podmínek nabíjení, aby se zlepšila přesnost odhadu útlumu výkonu.

Kromě počtu cyklů může souřadnice osy Z samozřejmě zohledňovat také vnitřní odpor baterie, aby odrážela útlum kapacity.  Ale z pohledu aplikace modelu v softwaru BMS je počet cyklů pohodlnějším parametrem pro sběr, výpočet, srovnání a referenci.  Nyní zpět k původnímu vzorci: SOC = zbývající kapacita / celková kapacita.  Potom dosaďte výše uvedené tři dimenze do vzorce: SOC = zbývající kapacita_ (vlastnost_teplota) / celková kapacita_ (vlastnost_teplota_doba).  Teoreticky může existovat 32 permutací a kombinací. Většina z nich samozřejmě nemá žádný praktický význam. Je nutné určit vhodnou definici založenou na „funkčních požadavcích“. Existují tři běžné typy.

Lze jej definovat jako: SOC = zbývající kapacita_ (Wh_RT) / celková kapacita_ (Wh_N_Age) ve scénářích týkajících se napájení používaných k měření dojezdu a doby výdrže.  Definice nejprve vybere pro srovnání energii (Wh), zatímco zbývající kapacita zvolí stav skutečné teploty (RT) a celková kapacita zvolí referenční hodnotu 25 ° C (N). Účelem je poskytnout uživatelům relativně stabilní referenční hodnotu souřadnicový systém.  A podle této definice lze celkovou kapacitu upravit na skutečnou životnost (věk) v čase, kdy se životnost baterie snižuje.  Je třeba poznamenat, že do výpočtu integrace energie musí být nahrazen koeficient energetické účinnosti η, aby se od zbývající energie odečetla tepelná energie generovaná bateriovým provozem.  Hodnotu SOC lze tedy popsat jako SOE (State of Energy).

V algoritmu stavu baterie (SOH) jej lze definovat jako: SOC = zbývající kapacita_ (Ah_N) / celková kapacita_ (Ah_N_BOL).  Vždy, když je bateriový systém plně nabitý, vždy na základě stavu BOL při pokojové teplotě lze získat SOH (zdravotní stav) = SOC / 100%.

V algoritmu hranice výkonu baterie (SOP) je nutné zadat aktuální teplotu a hodnotu SOC a vyhledat tabulku a určit hranici síly nabíjení a vybíjení v reálném čase.  Definovatelný SOC = zbývající kapacita_ (Ah_N) / celková kapacita_ (Ah_N_Age).  Tato metoda definice je zvolena proto, že hranice výkonu baterie se obvykle počítá a kalibruje na základě experimentů HPPC při různých teplotách, takže substituovaná hodnota SOC může ignorovat vliv teploty na zbývající kapacitu.

4. Dimenze konzistence baterie

První tři dimenze pojednávají hlavně o ideální definici SOC (stupeň konzistence baterie v bateriovém systému je vysoký), ale ve skutečných situacích je třeba vzít v úvahu dopad rozdílů konzistence na výpočet SOC.  O rozdílu v konzistenci lze diskutovat ve dvou aspektech: Prvním případem je Neshoda náboje, což je obvykle způsobeno rozdílem v samovybíjení mezi bateriemi.

Druhým případem je nesoulad kapacity, což může být způsobeno rozdíly v samotné baterii nebo faktory, jako je prostředí využití baterie a teplotní rozdíly.

Za normálních okolností věříme, že bateriový systém odpovídá efektu krátké desky, to znamená, že by měl převládat SOC Min_Cell (buňka s nejnižším stavem nabití).  Během procesu nabíjení, když Max_Cell (buňka s nejvyšším nabitím stavu) dosáhne 100% SOC, nabíjení se zastaví, zatímco SOC je v tuto chvíli méně než 100%.  Pro uživatele to znamená, že baterii nelze plně nabít (představte si, že pokud telefon nabijete před spaním a ráno se probudíte a uvidíte, že úroveň nabití baterie je stále 90%, musíte si myslet, že s baterií není něco v pořádku. telefon), samozřejmě To je nepřijatelné.  A pokud vezmeme Max_Cell SOC jako standard, pak je velmi pravděpodobné, že uživatel náhle ztratí výkon bateriového systému, když vidí, že stále existuje 10% energie.  Pokud se standardně použije průměrná hodnota SOC všech baterií v bateriovém systému, budou existovat dva výše uvedené problémy současně.  Proto lze tendenci výběru SOC upravit pomocí váhového koeficientu, tj. Když je celkový stav nabití bateriového systému vysoký, důraz se klade na Max_Cell a naopak.

V prvním případě: křivka SOC nesouladu nabíjení během procesu vybíjení se změní, jak je znázorněno na obrázku níže.

Pro druhý případ: křivka SOC nesouladu kapacity během vybíjení se změní, jak je znázorněno na obrázku níže.

abych to shrnul:

Tento článek vezme jako výchozí bod vzorec SOC = zbývající kapacita / celková kapacita, analyzuje možnost čitatele a jmenovatele v různých rozměrech a navrhuje geometrický model pro popis, čímž realizuje konkrétnější definici SOC.  Při výpočtu SOC je zároveň bráno v úvahu nekonzistence bateriového systému a je navržena metoda výpočtu hmotnostního koeficientu.  Autor věří, že pouze jasná definice SOC může poskytnout základ a základ pro algoritmus BMS pro zlepšení přesnosti SOC v praktických aplikacích.

Reference:

[1] John Wang, Ping Liua, Jocelyn Hicks-Garnera. Model životního cyklu pro články grafit-LiFePO4 [J]. Zdroje energie, 196 (2011) 3942–3948.

[2] Říjen 2004, svazek 34, vydání 5, „Baterie“ Princip a aplikace metody odhadu SOC elektrických vozidel, Lin Chengtao, Wang Junping, Chen Quanshi.  Zdroj: Ye Lei Ray

Na

Přeloženo z: https://www.sohu.com/a/144381022_526255

Kliknutím přečtete celý text

Otevřete CSDN, lepší zážitek ze čtení

Zdrojový kód algoritmu Kalman SOC

Proces implementace zdrojového kódu algoritmu baterie SOC založený na Kalmanovi lze volně přepsat.

Zdrojový kód domácího systému správy baterií (BMS)

Zdrojový kód domácího systému správy baterií (BMS), hostitel používá XC2287M, podřízený používá MC9S08DZ60 a komunikace mezi nimi je CAN a přenosová rychlost je 500 kb / s. Některé užitečné ovladače najdete uprostřed.

Komentář (2) Napište komentář

Love Marks_zwb_578209160_Code age 4 years_Mark, thanks for sharing!  před 3 měsíci

qq_42156579 Věk kódu 3 roky? Před 2 roky

související návrh

Jaké jsou problémy odhadu SOC baterie a běžných metod_wanff1204 的 博客 ...

Tato metoda nejprve provádí experimenty nabíjení a vybíjení na baterii a získává pracovní napětí baterie a data nabíjení a vybíjení pomocí experimentu za účelem stanovení modelu baterie a poté se k získání parametrů dynamického modelu baterie použije metoda identifikace systému a pro srovnání se použije model baterie vytvořený v experimentu Odhad baterie SOC je revidován.  Běžně používané modely baterií jsou model Thevenin, model PNGV, ...

Výpočet procentuálního podílu lithiové baterie_co znamená baterie soc_blog sledované osoby

SOC baterie nelze měřit přímo, lze ji odhadnout pouze pomocí parametrů, jako je napětí na svorkách baterie, nabíjecí a vybíjecí proud a vnitřní odpor.  Tyto parametry jsou také ovlivňovány mnoha nejistými faktory, jako je stárnutí baterie, změny teploty prostředí a jízdní podmínky vozidla, takže přesný odhad SOC se stal naléhavým problémem při vývoji elektrických vozidel.

20180626 Kalmanův algoritmus filtru pro výpočet SOC

Algoritmy Kalmanova filtru zahrnují lineární Kalmanov filtr (KF), rozšířený Kalman (EKF), adaptivní Kalman (AEKF) a nekalené Kalman (UKF) a další režimy Kalmanovy deformace. Lineární Kalmanov filtr je pro lineární systémy ...

Algoritmus baterie SOC

Algoritmus baterie SOC baterie Algoritmus baterie SOC baterie Algoritmus baterie SOC algoritmus baterie SOC algoritmus baterie SOC algoritmus baterie SOC algoritmus baterie SOC algoritmus baterie SOC algoritmus baterie SOC algoritmus

Soc odhad blogu lithiové baterie_ilovelikehsm

Odhad lithiové baterie SOC celkový model 2RC model baterie EKF + ampérhodinový integrální společný odhad SOC SOC skutečná hodnota VS SOC odhadovaná hodnota SOC chybová křivka napětí Kompletní sada informací: data + model + dokument + simulace Přidat můj WeChat: ilovelikehsm

Přehled metod pro odhad výkonu baterie SOC_Flight Power Blog

-Lithiová baterie Metoda odhadu SOC (1) Metoda přímého odhadu OCV označuje napětí mezi kladným a záporným pólem baterie, když baterie zcela stojí.  Zjevnou nevýhodou metody napětí naprázdno je to, že baterii je třeba nechat stát, dokud se vnitřní chemická reakce baterie nezastaví a naměřené koncové napětí je přibližně stejné jako OCV, takže tato metoda nemůže splňovat SOC v reálném čase odhad.

SOC | Čtyři algoritmy korekce SOC

Statická korekce BMS je ve statickém režimu (bez zátěže), dotazujte se na tabulku OCV, získejte hodnotu SOC odpovídající aktuálnímu napětí a teplotě podle křivky OCV a poté počkejte na další dobu načítání a začněte korigovat SOC a zrychlit nebo zpomalit určitou rychlostí Integrovaný ampérhodina je plynule korigována na cílovou hodnotu; Výhody: Řešení je jednoduché a snadno implementovatelné; Nevýhody: Proud musí být přibližně stejný jako statická spotřeba energie a zátěž napětí musí být po určitou dobu vyčkáno, aby se odrazilo na napětí bez zátěže, a poté pokračovat v další době zátěže Oprava, existuje mnoho podmínek, příslušné pracovní podmínky jsou omezené a online korekci nelze provést, když načítání; V režimu nabíjení s plnou korekcí je SOC rovna 99,4%, nejprve zastavte integrál ampérhodiny a udržujte SOC beze změny, dokud není dosaženo podmínky úplného nabití (jeden ... otevřený

ocv charakteristika_je křivka SOC-OCV vždy důvěryhodná?

Originální název: Je křivka SOC-OCV vždy důvěryhodná? Toto je první studie společnosti Xiaoyu, prosím, poklepejte na ni.  Po skupinovém chatu jsem měl několik nápadů, které bych mohl shrnout a předložit své vlastní názory.  Myslím, že veřejný účet „Automotive Electronics Design“ může pomoci technikům vyjádřit jejich úplné názory a názory.  Jak všichni víme, křivka SOC-OCV je velmi důležitou křivkou pro naši baterii v procesu kalibrace SOC. Obvykle poté, co je elektrické vozidlo po určitou dobu v provozu, BMS tuto křivku zavolá, aby opravila hodnotu SOC než se vozidlo nechá stát. A prostřednictvím určitých algoritmů a dalších korekčních systémů ... se otevře prohlížeč

Jak používat algoritmus Kalmanova filtru k vyřešení a udržení SOC baterie (základní článek) ...

Použití algoritmu Kalmanova filtru pro výpočet SOC při konstrukci nových energetických baterií vozidel se také stalo relativně běžnou oblastí výzkumu.  Zjistil jsem však, že aktuální články a knihy, které jsem četl na internetu, obvykle zahrnují tuto část obsahu, která je buď nejasná, nebo ji brala jen najednou, takže k napsání tohoto článku použiji víkend, abych použil snadno srozumitelný ...

Implementace Pythonovy křivky OCV pro lithiovou baterii

Vložte kód přímo import matplotlib.pyplot jako plt import sys import math import pandy jako pd ze scipy import optimalizace ze scipy import log import matplotlib jako mpl z pylabu import mpl import sys mpl.rcPara ... otevře se prohlížeč

Běžné metody odhadu SOC baterie

Od vývoje technologie baterií existuje mnoho metod pro odhad SOC, včetně tradiční metody integrace proudu, metody vnitřního odporu baterie, metody zkoušky vybití, metody napětí naprázdno, metody napětí zátěže a inovativnější metody Kalmanova filtru, teorie fuzzy logiky metoda a metoda neuronové sítě atd., různé metody odhadu mají své vlastní výhody a nevýhody. Následující stručně představuje několik běžně používaných metod SOC: (1) Aktuální metoda integrace Aktuální metoda integrace se také nazývá metoda měření v ampérhodinách. jedna z nejběžnějších metod odhadu SOC používaných v oblasti systémů správy baterií. Jeho podstatou je odhadnout SOC baterie akumulací nabití nebo vybití při nabíjení nebo vybíjení baterie a současně podle vybití rychlost a teplota baterie Odhadované SOC je kompenzováno určitou částkou.  Pokud je hodnota SOC baterie v počátečním stavu nabíjení a vybíjení definována jako SOCt0, pak zbývající kapacita baterie SOC po čase t je: kde Q je jmenovitá kapacita baterie, n je účinnost nabíjení a vybíjení, také nazývá se Coulombova účinnost, její hodnota Určená rychlostí nabíjení a vybíjení baterie a koeficientem vlivu teploty, i je proud v čase t.  Ve srovnání s jinými metodami odhadu SOC je současná metoda integrace relativně jednoduchá a spolehlivá a dokáže dynamicky odhadnout hodnotu SOC baterie, takže je široce používána.  Tato metoda má však také dvě omezení: Zaprvé, současná metoda integrace musí předem získat počáteční hodnotu SOC baterie a přesně sbírat proud tekoucí do nebo z baterie, aby byla chyba odhadu co nejmenší; zadruhé, Tato metoda používá pouze externí charakteristiky baterie jako odhad SOC

Integrální metoda ampérhodin počítá soc program _BMS (Battery Management System) Lekce 4-jádro!  !  !  Vývoj algoritmu SOC ...



Základní definice SOC: Qmax - maximální povolená kapacita nabíjení a vybíjení baterie, kterou lze chápat jako jmenovitá kapacita * SOHIeff - nabíjecí a vybíjecí proud nebo samovybíjecí proud a náboj je záporný η - coulomb účinnost nabíjení a vybíjení. Současný seznam schémat průmyslových algoritmů je následující, ve kterém je integrál ampérhodin, napětí naprázdno, umělá neurální síť, Kalmanův filtr, obecnost čtyř schémat je relativně vysoká, se zaměřením na zavedení Napětí otevřeného obvodu OCV (Open Circuit Voltage) nejprve vysvětlí koncept napětí naprázdno.